سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 377798



مشاوران ایران
صفحه نخست                  انجام پایان نامه                 تماس با ما            همکاری با ما
دوشنبه 94 دی 28 :: 12:0 عصر ::  نویسنده : faramarz sadeghi

رفرنس دهی پایان نامه با endnote

یکی از نرم افزارهایی که در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به ما کمک میکند نرم افزار Endnote میباشد. شاید شما هم جزو کسایی باشید که مدام دغدغه رفرنس دهی را در پایان نامه دارید.یا نحوه صحیح رفرنس دهی را بلد نیستید.  در این مقاله قصد داریم تا با نرم افزار Endnote این مشکل رو برای همیشه حل کنیم .

دانش،دانشگاهی بدون واسطه در درسترس همگان

شرکت مشاوران ایران همیار شما تا آخرین لحظه دفاع از پایان نامه

 

نرم افزار  EndNote یکی از بهترین و جامع ترین نرم افزارهای مدیریت اطلاعات و استناد در روند پژوهش است که شرکت Thomson Scientificجهت سهولت کار پژوهشگران، به کاربران خود عرضه کرده است. با توجه به اینکه امروزه مدیریت اطلاعات علمی برای پژوهشگران حوزه های مختلف یک دغدغه شده است،EndNote  کمک بسیار موثر و چشمگیری به پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی در زمینه مدیریت مستندات، نوشتن مقالات علمی، نشر مقاله بر اساس استانداردهای مختلف ناشرین بین المللی می نماید. این نرم افزار می تواند با ارائه بیش از 2300 استاندارد نشر مقاله و انواع فرمتهای پذیرفته شده بین المللی استناد نویسی، کمک شایانی هم به پژوهشگران و هم به اعضای هیات تحریریه مجلات علمی برای پذیرش مقالات کند.

نحوه رفرنس دهی در پایان نامه با نرم افزار Endnote

ابتدا باید منابع را به نرم افزار Endnote وارد کنیم ما در زیر 4 روش وارد کردن منابع را در نرم افزار Endnote به شما معرفی میکنیم

1.      انجام تنظیمات و دانلود از google scholar

رفتن به صفحه google و انتخاب کلمه scholar preferences باز شدن پنجره و رفتن به انتهای صفحه و فعال کردن  bibliography manager و انتخاب گزینه:

Show link to import citation into …..EndNote¤

حالا پس از جستجو در گوگل اسکولار، گزینه  import to EndNote را زیر هر منبع یافت شده ظاهر گردد. در اینجا گزینه add را انتخاب کنید.

2- استفاده از pubmed

انتخاب مقاله یافت شده در pubmed و سپس انتخاب گزینه send to file مشروط به انتخاب فرمت medline و سپس save کردن فایل در هارد دیسک. رفتن به فضای EndNote و استفاده از دستور import باز شدن پنجره import و انتخاب مورد other filters  از گزینه import options که از میان فیلترهای موجود مورد pubmed(NLM) را import میکنیم.

3- جستجوی pubmed از داخل فضای EndNote

انتخاب pubmed  از پنجره سمت چپ online search و سپس تکمیل کادرهای پایینی برای مشخصات جستجو

4- ورود دستی مقاله در endnote

انتخاب منوی  References و انتخاب New reference

انتخاب نوع رفرانس مثلا به عنوان Journal و سپس تکمیل سایر مشخصات  مقاله

پس از وارد کردن تمام منابع در نرم افزار Endnote نوبت وارد کردن اطلاعات در ورد میباشد برای این کار ابتدا نرم افزار ورد را باز میکنیم بعد Endnote فعال است یا خیر اگر نبود :

برای  مشاهده Toolbar نرم افزار EndNote در نرم افزار ،word منوی Viewرا کلیک کرده و در قسمت نوار ابزار EndNoteرا فعال نمایید .

بعد از فعال شدن نوار ابزار در نرم افزار ورد، ابتدا محل کرسر را دقیقا در جائیکه ماخذ باید درج شود مشخص نمایید ، سپس روی آیکن citation findکلیک نمایید،

 

یک صفحه جستجوی جدا باز میشود. برای جستجو و درج یک مآخد یک جستجوی کلید واژهای انجام دهید یا اینکه مآخد مورد نظر خود را با بالا و پایین کردن scrollپیدا نمایید. سپس مآخد مورد نظر خود را با دبل کلیک درج نمایید. مآخد در محل پیش بینی شده درج خواهد شد و اطلاعات کامل کتابشناختی مقاله در پایان مقاله ظاهر می شود




موضوع مطلب : رفرنس دهی پایان نامه



 
   
 
انجام پایان نامه انجام پایان نامه مدیریت انجام پایان نامه صنایع انجام پایان نامه برق