سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 15
  • کل بازدیدها: 378005



مشاوران ایران
صفحه نخست                  انجام پایان نامه                 تماس با ما            همکاری با ما

اماده-شدن-برای-پایان-نامه

شش مهارتی که هر محقق، قبل از آغاز پایان نامه باید کسب کند.

در این بلاگ به توضیح شش مهارتی که باید هر محقق برای شروع پایان نامه داشته باشد را تشریح کرده ایم . معمولا در کتاب ها و کارگاه های آموزشی روش تحقیق، «انتخاب موضوع»، اولین گام پایان نامه نویسی معرفی می شود. اما اجازه دهید قبل از آن، به یک موضوع بسیار مهم اشاره کنم. موضوعی که هرچند «رسما» به عنوان مرحله ای از مراحل ابتدایی تحقیق به آن اشاره ای نمی شود، اما تجربه نشان داده که تاثیرش در انجام یک کار خوب تحقیقی، بسیار زیاد است و همه کسانی که به صورت حرفه ای به کار پژوهش و تحقیق مشغولند، عملا به این مساله واقفند. اما آن چیست؟

اجازه بدهید موضوع را با مثالی روشن تر کنیم.وقتی قرار است به یک پروژه تحقیقاتی وارد شویم، یعنی دقیقا قرار است چه کار کنیم؟

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


سه شنبه 94 دی 1 :: 12:49 عصر ::  نویسنده : faramarz sadeghi

ضریب تاثیر یا ایمپک فاکتور (impac factor) چیسیت ؟ضریب تاثیر چیست (impact factor (IF))  ؟ ضریب تاثیریک ژورنال علمی ، بیانگر میانگین تعداد استنادها (مرجع خوردن یا citations) مقالات آن ژورنال درسایر ژورنال ها و مراجع علمی است (روش محاسبه آن در ادامه  خواهد آمد). ولذا این ضریب در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال ها می باشد. (ژورنالی باIFبالاتر اهمیت بیشتری نسبت به ژورنالی با IF پایین تر دارد). ضریب تاثیرIFتوسطEugene Garfieldبنیانگذار موسسه Institute for Scientific Information (که با نام ISI شناخته میشود) تعریف و تدوین شد. هرچند که در سال 1992 با خریداری این موسسه توسط شرکتThomson Scientific & Healthcareبه نام Thomson ISI شناخته میشود. محاسبه مقدار IF یک ژورنال بر اساس رابطه Impact Factor = α / β انجام میگیرد. که مقدار α برابر تعداد دفعات مرجع خوردن (نقل شدن) مقالات ژورنال در سایر ژورنال های ایندکس شده JCR  در طول دو سال اخیر بوده و مقدار β تعداد مقالات انتشار یافته توسط ژورنال در طول دو سال اخیر است. ولذا مقدار IF یک ژورنال در سال 2015 بر اساس اطلاعات دو سال 2014 و 2013 می باشد. (در حقیقت IF سال 2014 در گزارش سال 2015 ارائه خواهد شد)از سال 1975 هر ساله برای ژورنال های ایندکس شده در فهرست JCR (Journal Citation Reports) ضریب تاثیر آنها محاسبه و اعلام میگردد.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


<   1   2   
 
   
 
انجام پایان نامه انجام پایان نامه مدیریت انجام پایان نامه صنایع انجام پایان نامه برق