سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 377816



مشاوران ایران
صفحه نخست                  انجام پایان نامه                 تماس با ما            همکاری با ما
چهارشنبه 94 آذر 25 :: 12:57 عصر ::  نویسنده : faramarz sadeghi

 

انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد

 

انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد

انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و نکاتی که حین انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد باید مورد توجه قرار گیرد در این بلاگ مورد بررسی قرار میگیرد. موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد را با توجه به معیارهایی مانند نیاز جامعه، در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش و علاقه در زمینه مورد نظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید و سعی کنید موضوع پایان نامه شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر تغییر زیادی نداشته باشد. سابقه تحقیق را بررسی کنید. ببینید آیا قبلا کسی در زمینه مورد نظر تحقیق انجام داده‌است یا خیر؟ برای این مورد لازم است تعداد زیادی مقاله از مجلات معتبر، مقاله از کنفرانس، کتاب، گزارش تحقیق و مواردی از این قبیل را شناسایی کرده باشید و یک نسخه از آنها را به همراه یک جمع‌بندی برای خود حفظ کرده باشید.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


آموزش نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد

چطور تکنیک ها و مهارت های پایان نامه نویسی را تقویت کنیم؟ 

پایان نامه نویسی یک هنر است . نوشتن یک مقاله یا پایان نامه کارشناسی ارشد ، سبک و قالب خاصی دارد. اینکه ما چه می خواهیم بگوییم یک مطلب است و اینکه چطور می خواهیم بگوییم یک مطلب دیگر. نگارش پایان نامه علمی اصولی دارد که اگر می خواهیم مقاله یا پایان نامه یا تحقیق سمینارمان موفق و ارزشمند باشد، لازم است آنها را رعایت کنیم. این اصول در حقیقت مجموعه ای از تکنیک ها و مهارت های نگارشی پایان نامه است که باید مورد توجه هر محققی قرار بگیرد. از مهم ترین نکته هایی که در جریان نگارش گزارش پایان نامه مان ضرورت دارد به آن توجه شود موارد زیر است.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


چهارشنبه 94 آذر 25 :: 12:55 عصر ::  نویسنده : faramarz sadeghi

نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد

 

نکات ارزشمند در پایان نامه نویسی

نگارش و دفاع از پایان نامه یکی از شرایط فراغت از تحصیل در دورههای تحصیلات تکمیلی )کارشناسی ارشد و دکتری است) . پایان نامه در واقع گزارشی مفصل از پژوهشی مستقل است، که با نظارت استادان راهنما و مشاور، از سوی دانشجو اجرا شده و درنهایت نوشته شده است. این گزارش باید دارای مشخصاتی باشد که آن را ابتدا از نظر استادان راهنما و مشاور و سپس نزد هیئت داوران قابل قبول سازد. اما از آنجا که معموال پایان نامه نخستین کار تحقیقی مفصل و جدی دانشجویان است، اغلب آنان در انجام این کار با دشواری هایی مواجه میشوند. برای حل این مشکلات، دانشجویان باید با فرایند تدوین و نگارش پایان نامه آشنا شوند، و از مهارتهای لازم در این خصوص بهره مند باشند. بر این اساس، مقالة حاضر با هدف ترسیم تصویری کلی از این فرایند، گامهای اصلی آن را در ده مقوله طبقه بندی می‌کند، و نکاتی را در هر مورد مطرح میسازد. مراحل مورد بحث در این مقاله عبارتند از: انتخاب موضوع، تدوین و نگارش پروپوزال، بررسی و مرور پیشینة پژوهش، گردآوری و تحلیل داده ها، ارائة یافته ها و تفسیر نتایج، نگارش متن اصلی، حضور در جلسة دفاع، پس از جلسة دفاع، اخالق پژوهش، و سایر موارد ) تعامل با استاد راهنما و موارد مشابه.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


چهارشنبه 94 آذر 25 :: 12:54 عصر ::  نویسنده : faramarz sadeghi

روش شناسی تحقیق

روش‌شناسی تحقیق چیست و چه اجزایی دارد؟ 

در این مقاله به روش شناسی تحقیق و تاثیر آن بر انجام پایان نامه کارشناسی ارشد میپردازیم . مساله روش شناسی تحقیق برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، بخشی است که در هر کار پژوهشی (چه پایان نامه و رساله دانشگاهی و چه مقاله علمی پژوهشی و ISI ) مطرح است و محقق باید از همان ابتدای تحقیق برای انجام هرچه بهتر پایان نامه کارشناسی ارشد، تکلیفش را با این بخش معلوم کند. معمولا در پایان نامه ها، فصل سوم، به این موضوع اختصاص پیدا می کند. در نگارش مقالات پژوهشی هم همیشه بخشی از مقاله مربوط به معرفی روش تحقیق است. در ادامه این یادداشت، به طور ساده و مختصر، منظور از روش تحقیق و بخش های اصلی آن را توضیح می دهیم.

روش در برابر کلمه Method به‌کار می‌رود که خود برگرفته از دو واژه یونانی meta و hodos است و از مجموع آن معنای "در جست‌وجوی مقصود" مستفاد می‌شود. در اصطلاح به مجموعه‌ای از تدابیر، فنون، و ابزارها اطلاق می‌گردد که برای نیل به هدف هر تحقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد (9: ذیل "واژه"). با افزودن پسوند logy (logos یونانی)، به معنای مطالعه و شناسایی، کلمه Methodologyپدید آمده است که در فارسی روش‌شناسی خوانده می‌شود و معنای آن مطالعه روش‌هایی است که برای کسب معرفت به‌کار می‌رود. بنابراین، روش‌شناسی را می‌توان راهبردهای استفاده از روش‌های گوناگون گردآوری داده‌ها همراه با حفظ حدّ مطلوب اعتبار و پایایی دانست.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :



 
   
 
انجام پایان نامه انجام پایان نامه مدیریت انجام پایان نامه صنایع انجام پایان نامه برق